בס"ד

שמירה על שיניים תותבות – טיפול וכללי ניקוי שיניים תותבות

שיניים תותבות מאפשרות למי שיש לו חסרי שיניים, להמשיך וליהנות מתפקוד מלא של הפה, מאכילת כל סוגי המזונות, מהגייה ודיבור ברורים ומחיוך ללא חשש.
כשהן איכותיות, הן יכולות לשרת את בעליהן נאמנה במשך שנים רבות. כדי לשמרן לאורך זמן, חשוב להקפיד על שגרת טיפול בשיניים תותבות באופן קבוע וסדיר ולעשות זאת בצורה נכונה.
מטופלים מעלים שאלות רבות בנושא: איך מנקים שיניים תותבות? איך מלבינים שיניים תותבות? ומה לגבי ניקוי שיניים תותבות מאבנית? כל התשובות, מפורטות בשורות הבאות.

 

איך לנקות שיניים תותבות?

ניקוי תותבות הוא חלק משמעותי בשמירה על היגיינת הפה. שאריות מזון נלכדות ברווחים בין השיניים ורובד הפלאק מצטבר עליהן, ביניהן וגם על קו החניכיים, בדיוק כפי שקורה עם שיניים טבעיות. הצטברות פלאק לאורך זמן עלולה לגרום לדלקות בחלל הפה ולפגיעה בשיניים הטבעיות שנותרו בפה, ובחניכיים.
שגרת הניקוי נחלקת לשניים:

 

  • ניקוי שיניים תותבות בבית
    מתבצע אך ורק עם חומר לניקוי שיניים תותבות שמיועד למטרה זו. חומרים שאינם מותאמים לתותבות עלולים לפגוע בהן. ניתן למצוא מגוון חומרים כאלה בכל בתי המרקחת וברשתות הפארם.
    את הניקוי מבצעים לאחר הוצאת התותבות מהפה, באמצעות מים זורמים ומברשת שיניים עם סיבים רכים ועדינים. מקפידים לנקות אותן מכל הכיוונים ולסלק את כל שאריות המזון.
    יש לבצע גם ניקוי של חלל הפה עצמו, באמצעות מברשת שיניים רכה ומשחת שיניים ולנקות היטב את החניכיים והשיניים הטבעיות. כאשר יש שיניים טבעיות הסמוכות זו לזו, מומלץ להשתמש גם בחוט דנטלי.
    עדיף לישון ללא השיניים התותבות וכדי לשמור עליהן היטב בזמן שהן מחוץ לפה, יש לשים אותן לאחר הניקוי בכלי עם חומר מיוחד המיועד להשריית תותבות יחד עם מים חמימים (לא חמים מאד) המכסים אותן לגמרי.
    בבוקר, יש לשטוף אותן מהתמיסה במים זורמים לפני שמחזירים אותן לפה.
  • הסרת אבנית שיניים תותבות
    מבוצעת במרפאת שיניים וחשוב להקפיד עליה במסגרת שגרת בדיקות קבועה במרפאת השיניים, במהלכה הרופא גם יבדוק את תקינותן של השיניים התותבות, את מצב החניכיים ואת מצב השיניים הטבעיות, ויראה אם יש צורך בביצוע התאמות או תיקונים כלשהם.
    יש לקחת בחשבון, שעם הזמן חלים שינויים בחניכיים וישנו תהליך של נסיגת עצם שמתרחש באופן טבעי ואף מואץ במקרים של שיניים חסרות. בשלב מסוים, לפעמים יש צורך בהתאמה מחדש של התותבות למבנה החניכיים שהשתנה.

 

הלבנת שיניים תותבות

אמצעי ההלבנה שמתאימים לשיניים טבעיות אינם מתאימים לשיניים תותבות, משום שהחומרים המיועדים לשן טבעית פועלים על השכבה החיצונית שלה, שהיא חומר ביולוגי שנקרא דנטין.
החומרים הללו אינם יכולים לפעול על הרכיבים הסינטטיים מהם עשויות שיניים תותבות. הפתרון לכך הוא סוגים שונים של ציפוי, כמו למשל ציפוי חרסינה. יש להיוועץ ברופא השיניים בנושא, משום שהתאמת ציפוי תלויה בסוג השיניים התותבות.

 

"הדר" – ייעוץ וביצוע טיפולי שיניים בבית המטופל

מרפאת השיניים הניידת שלנו הוקמה מתוך רצון לאפשר לאנשים שאינם יכולים להגיע פיסית למרפאות רגילות לקבל טיפול שיניים מקצועי ומלא בביתם.
השירות מתאים לבעלי מוגבלויות, לקשישים, למרותקים לבית, ולכל אדם עם מגבלת ניידות מכל סיבה אחרת.

הניידת שלנו מצוידת במיטב המכשור הרפואי ומופעלת על ידי רופאי שיניים, ותיקים במקצוע ובעלי ניסיון רב. אלה מאפשרים לנו לספק את כל סוגי טיפולי השיניים ולהביאם עד בית המטופל.

 

למידע נוסף ולתיאום הגעת הניידת, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר:

בטלפון הנייד: 054-426-4717 | בטלפון של המרפאה: 02-671-7111

בדוא"ל: Amitleem@gmail.com

או מלאו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם 

צור קשר!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

העלאת קובץ
דילוג לתוכן