בס"ד

מחלות חניכיים – תסמינים וטיפול

מחלת חניכיים היא מצב בריאותי פה נפוץ המשפיע על מיליוני אנשים ברחבי העולם. זהו מצב מתקדם שמתחיל בדלקת בחניכיים ואם לא מטפלים בו, הוא עלול להוביל לנזק חמור יותר למבנים התומכים של השיניים.

 

תסמיני מחלת חניכיים

בשלבים הראשונים של מחלת החניכיים, לרוב לא ניכר כאב או סבל, ולכן זה עלול להידרדר למצב של נסיגת חניכיים, תסמינים חמורים. לאור עובדה זו, חשוב לקבל אבחון מוקדם ומדויק, כיוון שרק כך ניתן להימנע מטיפולים מורכבים, כגון טיפול בנסיגת חניכיים, ואף אובדן שיניים.

כאשר נתקלים בסימנים ראשוניים אשר עלולים להעיד על דלקת חניכיים, יש לפנות אל רופא המומחה למחלות חניכיים באופן מידי. התסמינים יכולים להיות דימום בעת צחצוח השיניים, חניכיים אדומות, ריח רע מהפה ורגישות יתרה לחום וקור.

לכן כאמור, על מנת למנוע הדרדרות למצב של נסיגת חניכיים, יש לפנות לטיפול בהקדם האפשרי. אם מחלת החניכיים כבר במצב מתקדם, רקמות החניכיים עלולות להתחיל לסגת או להתרחק מהשיניים, ולחשוף את שורשי השיניים, כך שיהיה צריך לבצע במידי טיפול נסיגת חניכיים.

 

מחלת חניכיים – טיפול

קיימת האפשרות להימנע בקלות מדלקות חניכיים, זאת באמצעות שמירה על היגיינה תקינה ושגרתית של חלל הפה, כלומר צחצוח תקין במהלך היום וכן שימוש בחוט דנטלי. כך, תוכלו להסיר את שכבת הפלאק הנוצרת על גבי השיניים וביניהן, לפני שהיא מתקבעת והופכת לאבנית קשה.

אך במידה ולא מטפלים במצב, המחלה עלולה להידרדר. מחלת חניכיים הינה מחלה זיהומית, על כן היא יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך לבריאות הפה. החיידקים בחלל הפה אשר פוגעים ברקמות ובעצמות המחזיקות ותומכות בשן, יכולים להוביל למצב של אובדן שיניים. בנוסף לזאת, על פי מחקרים שונים, כאשר לא מטפלים בהקדם בדלקת חניכיים, הסיכון הולך וגדל מעבר לגבולות הפה והופך לסיכון ממשי עבור בריאות שאר חלקי הגוף.

מחלת חניכיים כאמור יכולה להוביל לחיבור רופף בין החניכיים לבין השיניים וכך מתאפשר מעבר לחיידקים מאזור חלל הפה אל מחזור הדם. בעקבות זאת מתפתח מצב דלקתי שעשוי להוביל למחלות מסכנות חיים, כגון מחלות לב, זיהומים וכדומה.

מחלת חניכיים היא בעיה נפוצה בבריאות הפה הדורשת טיפול מידי וטיפול מתאים כדי למנוע סיבוכים נוספים. הכרה בסימפטומים של מחלת חניכיים חשובה להתערבות מוקדמת ולטיפול מוצלח.

כדי להפחית את הסיכון למחלות חניכיים, אנשים צריכים לאמץ נוהלי היגיינת פה שגרתיים, כולל צחצוח קבוע, שימוש בחוט דנטלי ובדיקות שיניים. יתרה מכך, אורח חיים בריא, הימנעות מעישון וצריכת תזונה מאוזנת יכולים לתרום משמעותית למניעת מחלות חניכיים ולקידום הבריאות הכללית של הפה. על ידי מתן עדיפות לבריאות הפה וחיפוש אחר טיפול מקצועי בזמן, ניתן לשמר חיוך מושלם וליהנות כל החיים משיניים וחניכיים בריאות.

 

הדר מרכז רפואי הינה מרפאת שיניים ניידת הכוללת ציוד חדיש עם כל הקיים במרפאה נייחת, כך ניתן לבצע מגוון טיפולים, כולל עזרה ראשונה ותחזוקה שוטפת. בעקבות כך, ניתן לראות תוצאות ושיפור רב בהיגיינת הפה של המטופל. הטיפול מתבצע בסביבתו המוכרת של המטופל, באמצעות רופאה אשר מומחית בוגרת בית הספר לרפואת השיניים הדסה עין כרם, בעלת תואר מומחה.

כמו כן חשוב לציין כי אנו עובדים תחת אישור משרד הבריאות ובשיתוף פעולה מלא עם מגוון קרנות אפוטרופוס, שירותי רווחה והביטוחים השונים.

אנחנו מסייעים למטופלים לרפא את מקור הכאב ולשפר באופן משמעותי את יכולת הלעיסה, את האסתטיקה והערכה העצמית וכך איכות החיים תעלה במידה ניכרת.

לשאלות נוספות צרו קשר במספר 054-4264717 או במספר 02-6717111.

צור קשר!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

העלאת קובץ
דילוג לתוכן