בס"ד

​טיפולי שיניים לנכים – טיפולי שיניים לבעלי נכות כללית, או חלקית

בעלי מוגבלויות הם אוכלוסייה, שמצד אחד, זקוקה ליותר טיפולים רפואיים בהשוואה לאדם הבריא הממוצע, ומצד שני, לעיתים קרובות מתקשה יותר לקבל אותם, עקב בעיות נגישות, בעיות ניידות, קושי להשתמש באמצעי תחבורה ציבוריים או פרטיים, או תלות גבוהה יותר באחרים ובמידת היכולת והנכונות שלהם לספק את העזרה הנדרשת.
בהסתכלות הכוללת, טיפולי השיניים תופסים לפעמים מקום שולי בהשוואה לטיפולים רפואיים הקשורים במוגבלות עצמה, כמו למשל נסיעות תכופות לבתי חולים או לקופת חולים, לטיפולי פיזיותרפיה, או למוסדות ולטיפולים תומכים אחרים ולכן, לעיתים הם נוטים להידחק הצידה ולהיות מוזנחים.
הבעיה בולטת אף יותר, כשמדובר במוגבלות המשליכה ישירות על כושר הניידות, כמו גם במוגבלות קוגניטיבית או נפשית, במידה שמחייבת מעורבות בדרגה גבוהה, של מישהו אחר האחראי לאותו אדם ולבריאותו.

היבט נוסף של הבעיה, הוא העלות הכספית. טיפולי שיניים הם עסק לא זול וכאשר המטופל נאלץ להתמודד עם עלויות קבועות של טיפולים למיניהם, מטפלים סיעודיים, מכשירים וציוד מותאמים, מוסדות דיור מיוחדים, או תרופות יקרות, לעיתים הוא מתקשה לממן טיפולי שיניים סדירים.

 

חשוב לדעת, שלשני הנושאים הללו יש מענה:

  • להכרה בזכאות לסבסוד טיפולי שיניים – נכות כללית, או חלקית, ישנם מוסדות ציבוריים, פרטיים ועמותות, המספקים תמיכה בנושא בפן הכספי.
  • בפן של הנגישות, מרפאת השיניים הניידת של "הדר", מספקת את כל קשת הטיפולים במעונו של המטופל.

 

ביטוח לאומי טיפולי שיניים

אחד המוסדות המעניקים השתתפות כספית במגוון טיפולי שיניים – ביטוח לאומי – מאפשר דרגות שונות של סבסוד בהתאם לעמידה בקריטריונים.
כאשר מדובר בסבסוד טיפולי שיניים לנכים, ביטוח לאומי מתייחס למשתנים כגון אופי המוגבלות (פיסית, נפשית, או קוגניטיבית), היקף המוגבלות (אחוזי נכות), ומקום מגורי הקבע של המטופל, כלומר, האם המטופל שוהה במעון, במוסד רפואי או סיעודי מוכר, או מתגורר בביתו. שקלול המשתנים הללו קובע את גובה הסבסוד. ישנה גם התייחסות נפרדת לנפגעי פעולות איבה, המוכרים ככאלה על ידי הביטוח הלאומי.
במקרה שאדם אינו נמצא זכאי מטעם הביטוח הלאומי להשתתפות בטיפולי שיניים, או שזכאותו היא בשיעור נמוך, ניתן לעשות שני דברים:

  • לבדוק האם הוא עומד בקריטריונים אחרים של זכאות מטעם המדינה. לדוגמא, ילדים עד גיל 18 זכאים לקבל מגוון טיפולי שיניים בחינם דרך קופת החולים. גם קשישים זכאים לסבסוד במסגרת סל הבריאות, כאשר, הסבסוד מחושב לפי דרגות, בהתאם לגיל וניתן אף הוא דרך קופות החולים.
  • לבדוק הכרה בזכאות ואפשרויות סבסוד דרך מוסדות אחרים כגון משרד הביטחון, עמותות למיניהן, רשויות הרווחה המקומיות, ביטוחים פרטיים, וכד'.

מרפאת שיניים לנכים "הדר" – ניידת טיפולים עד בית המטופל

שמי עמית לימור. שנות הוותק הארוכות שלי כמנהל בכמה מרפאות שיניים הביאו אותי להקים את "הדר", לאחר שנוכחתי בחוסר במענה זמין ונגיש לטיפולי שיניים, עבור אנשים המתקשים להגיע למרפאה בכוחות עצמם.
הניידת שלנו מופעלת על ידי רופאי שיניים, ותיקים במקצוע ובעלי ניסיון רב, ומצוידת במיטב המכשור הרפואי, כך שבאפשרותנו לספק את כל סוגי טיפולי השיניים ולהביאם עד מיטת המטופל:

 

אנו עובדים באישור משרד הבריאות ובשיתוף פעולה עם שירותי הרווחה, עם קרנות אפוטרופוס שונות, וביטוחים למיניהם.

להתייעצות, לקבלת מידע נוסף ולהזמנת הניידת אל ביתכם, אנו מזמינים אתכם ליצור קשר:

בטלפון הנייד: 054-426-4717 | בטלפון של המרפאה: 02-671-7111

בדוא"ל: Amitleem@gmail.com

או מלאו את פרטיכם כאן ונחזור אליכם 

צור קשר!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

העלאת קובץ
דילוג לתוכן