בס"ד

טיפולי שיניים לבני 75 ומעלה

ככל שאנשים מתבגרים, חשוב יותר ויותר לשמור על בריאות הפה כדי להבטיח איכות חיים טובה יותר. טיפול שיניים לבני 75 ומעלה דורש תשומת לב והתחשבות מיוחדת בשל גורמים שונים הקשורים לגיל שיכולים להשפיע על בריאות הפה.

 

גורמים אשר יכולים להשפיע על בריאות השיניים בקרב קשישים:

  1. אובדן שיניים שכיח בקרב מבוגרים עקב עששת, מחלת חניכיים או שחיקה לאורך זמן. שיניים חסרות עלולות לגרום לקשיים באכילה, דיבור ושמירה על היגיינת הפה.
  2. קשישים רבים סובלים מיובש בפה, שעלול לנבוע מתרופות שהם נוטלים למצבים כרוניים. חוסר ברוק מגביר את הסיכון לחורים וזיהומים בפה.
  3. מחלת חניכיים הופכת נפוצה יותר ככל שאנשים מתבגרים, מה שמוביל לנסיגת חניכיים ורגישות בשיניים.
  4. בעיות ניידות או ירידה קוגניטיבית עלולים להפריע למבוגרים לשמר היגיינת שיניים קבועה, מה שמוביל לסיכון מוגבר לבעיות שיניים.
  5. עששת יכולה להפוך לדאגה כאשר החניכיים נסוגות, ומשאירות את שורשי השיניים חשופים ורגישים לעששת.
  6. הסיכון לסרטן הפה עולה עם הגיל, מה שמדגיש את החשיבות של בדיקות שיניים קבועות.

 

טיפול שיניים לקשישים צריך להתמקד בשמירה על בריאות הפה, מניעת מחלות פה ושיפור ההיגיינה הכללית:

  1. בדיקות שיניים סדירות חיוניות למבוגרים כדי לזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם.
  2. ניקוי שיניים מקצועי מסייע בהסרת רובד ואבנית, אשר חיונית למניעת מחלות חניכיים וריקבון.
  3. שחזור שיניים חסרות באמצעות שיניים תותבות והשתלות שיניים
  4. טיפולי חניכיים
  5. בדיקות סדירות לסרטן הפה במהלך בדיקות שיניים יכולות לסייע בגילוי מוקדם ובטיפול, ולשפר משמעותית את הפרוגנוזה לקשישים.
  6. טיפול ליובש בפה כרוך בזיהוי ושינוי תרופות הגורמות לו, שימוש בתחליפי רוק ושמירה על היגיינת הפה.
  7. טיפולי פלואוריד מקומיים מסייעים בחיזוק אמייל השיניים, ומפחיתים את הסיכון לעששת.
  8. טיפול שורש יכול להציל את השן מעקירות ולהקל על כאבים בעת עששת.
  9. איטום שיניים- קשישים בסיכון גבוה יותר לחורים בשיניים, ניתן ליישם חומרי איטום דנטליים כדי להגן על משטחי שיניים פגיעים.

 

טיפול שיניים נכון יכול לשפר משמעותית את איכות החיים של מבוגרים, ולאפשר להם ליהנות מהמאכלים האהובים עליהם, לדבר ברור ולחייך בביטחון. על ידי הבנת האתגרים העומדים בפני אנשים קשישים בשמירה על בריאות הפה התקינה, יש להציע טיפולים כדי לשמר את החיוכים שלהם לשנים הבאות. בנוסף, למטפלים ובני משפחה יש תפקיד מכריע בתמיכה בקשישים במסע טיפולי השיניים שלהם, תוך הבטחה שהם מקבלים את תשומת הלב הדרושה כדי לשמור על חיוך בריא ושמח לאורך שנות הזהב שלהם.

ישנם לא מעט מטופלים מבוגרים אשר מתקשים בניידות בשל מגוון סיבות, לעיתים בעקבות מחלות כרוניות ולעיתים בעקבות דמנציה. הדר מרכז רפואי הינה מרפאת שיניים ניידת המעניקה שירות למטופלים קשישים, נזקקים ומרותקי בית. הניידת שלנו כוללת ציוד חדיש עם כל הקיים במרפאה נייחת, כך לבצע מגוון טיפולים, כולל עזרה ראשונה ותחזוקה שוטפת. בעקבות כך, ניתן לראות תוצאות ושיפור רב בהיגיינת הפה של המטופל.

הטיפול כאמור יבוצע בסביבתו המוכרת של המטופל, באמצעות רופאה אשר מומחית בוגרת בית הספר לרפואת השיניים הדסה עין כרם, בעלת תואר מומחה. כך, הצוות הרפואי, מטפלים ובני משפחתם של המטופלים יוכלו לקבל הדרכה ישירה בנושא שמירה על בריאות הפה.

כמו כן חשוב לציין כי אנו עובדים תחת אישור משרד הבריאות ובשיתוף פעולה מלא עם מגוון קרנות אפוטרופוס, שירותי רווחה והביטוחים השונים.

אנחנו מסייעים למטופלים לרפא את מקור הכאב ולשפר באופן משמעותי את יכולת הלעיסה, את האסתטיקה והערכה העצמית וכך איכות החיים תעלה במידה ניכרת.

לשאלות נוספות צרו קשר במספר 054-4264717 או במספר 02-6717111.

צור קשר!

השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

העלאת קובץ
דילוג לתוכן